Dieta na przyrost masy mięśniowej

Dieta na przyrost masy mięśniowej

Kult pięknego ciała jest wszechobecny w społeczeństwie.

Osoba posiadająca wysportowaną sylwetkę wzbudza większe zaufanie, uchodzi za zadbaną. Sylwetka kulturysty to wciąż wzorzec męskości, ale nie łatwo ją osiągnąć. Dieta jest rygorystyczna, ponieważ bardzo wiele zależy od proporcji składników. Jest to sposób odżywiania skrajnie odmienny od tego, co w potocznym przekonaniu funkcjonuje pod pojęciem dieta. Podstawą diety na przyrost masy mięśniowej są białka. Nie jest to sposób odżywiania dla wegetarian i wegan- zawiera mięso, jajka i nabiał. Białko roślinne to za mało w takiej diecie. Nie jest ono przyswajalne w tak dużym stopniu jak białko zwierzęce.

Proteiny białka są fundamentem każdej diety na masę mięśniową.  Źródłami białka są mięso (najlepiej różnych gatunków, np.:drobiowe, wołowe i ryby) oraz nabiał.

Jeżeli ktoś nie toleruje laktozy, to może zakupić odżywki lub produkty nabiałowe bez laktozy. Są one powszechnie dostępne, choć trochę droższe niż standardowy nabiał. Dieta na przyrost masy mięśniowej powinna uwzględniać kilka źródeł białek: drób, wołowinę, nabiał, ryby (najwartościowsze są morskie i pochodzące z czystych akwenów- np.: północny rejon Oceanu Atlantyckiego) i jajka. Konieczne jest urozmaicanie diety. Kiepskim pomysłem jest codzienne jedzenie kurczaka z ryżem, bo taki posiłek nie dostarczy wszystkich niezbędnych dla zdrowia składników. Kulturysta musi dostarczać do organizmu wszystkie inne, cenne składniki.

Tłuste morskie ryby (łosoś, makrela, tuńczyk, dorsz, sardynki, śledź) są bogate w tłuszcze Omega-3, Omega-6 a także witaminę D, jod, selen, wapń, fosfor. Wołowina to nie tylko białko, ale również dość ważne źródło kreatyny.

Ryby powinny gościć na stole kulturysty minimum 2 razy w tygodniu.  Mięso z ptaków lub ssaków trzeba spożywać kilka razy w tygodniu. Kulturystyka nie jest sportem dla wegetarian, ponieważ wszystkich składników nie da się suplementować w gotowych zestawach mineralno-witaminowych, czy odżywkach. Suplementy to jedynie dodatki, które nie zastępują właściwego odżywiania się.

źródło : https://www.puls-zdrowia.pl/sport/dieta-na-przyrost-masy-miesniowej/

Dodaj komentarz

Podpis *
E-mail *
Witryna internetowa